dc.contributor.author |
Łodyga, Olga |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-10T10:37:42Z |
|
dc.date.available |
2014-01-10T10:37:42Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Łodyga, O., 2013. Multimedia w nauczaniu przedsiębiorczości. In L. Banachowski, ed. Postępy e-edukacji. Warszawa: Wydawnictwo PJWSTK, pp. 93–105. |
pl_PL |
dc.identifier.isbn |
978-83-63103-40-8 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/201 |
|
dc.description.abstract |
W niniejszej pracy autorka przedstawiła wyniki badań dotyczących wykorzystania multimediów w nauczaniu przedsiębiorczości. Badania zostały przeprowadzone w projekcie „Być przedsiębiorczym – nauka przez działanie. Innowacyjny program nauczania przedsiębiorczości w szkołach ponadgimnazjalnych” w roku szkolnym 2011/12. Projekt jest realizowany przez partnerstwo: spółka pwn.pl, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Wiedniu. Głównym celem projektu jest wykształcenie w uczniach szkół ponadgimnazjalnych podstaw przedsiębiorczości, które doprowadzą do zwiększonego zainteresowania kontynuacją kształcenia na kierunkach o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy. Cele szczegółowe projektu to: 1. Dopasowanie programów nauczania Podstaw przedsiębiorczości do trendów europejskich. 2. Uatrakcyjnienie zajęć z Podstaw przedsiębiorczości poprzez wprowadzenie nowych narzędzi opartych na nowoczesnych technologiach i aktywnych formach nauczania. 3. W ramach działań z tego zakresu wdrożono platformę e-learningową Portal Wymiany Wiedzy. Jest to platforma dedykowana, zbudowana w ramach projektu, na której zaimplementowano odpowiednie narzędzia dydaktyczne, stanowiące pomoc dydaktyczną dla nauczycieli w prowadzeniu zajęć z przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości (na lekcjach oraz na zajęciach dodatkowych). W procesie nauczania zagadnień przedsiębiorczych pojawia się wymóg obrazowania najważniejszych zjawisk przy pomocy aktywnych metod dydaktycznych. Dlatego zastosowanie multimediów w procesie nauczania przedsiębiorczości może stanowić dobry krok do zwiększenia interaktywności w nauczaniu tego przedmiotu. |
pl_PL |
dc.publisher |
Wydawnictwo PJWSTK |
pl_PL |
dc.subject |
e-learning |
pl_PL |
dc.subject |
metodyka nauczania |
pl_PL |
dc.subject |
multimedia |
pl_PL |
dc.subject |
nauczanie przedsiębiorczości |
pl_PL |
dc.title |
Multimedia w nauczaniu przedsiębiorczości |
pl_PL |
dc.type |
Book chapter |
pl_PL |