dc.description.abstract |
Tematem niniejszej pracy jest ukazanie fenomenu zawieszenia niewiary, który doznają
ludzie przy doświadczaniu sztuki odbiegającej od rzeczywistości. Rozwijając ten temat
pokazujé różne poglądy i obserwacje filozofów, teoretyków, krytyków i pisarzy,
interesujących się wiarą w dzieła fikcyjne. Kontynuując, daję przykłady dziedzin sztuki i
nauki, w których zostało użyte zawieszenie niewiary jako narzędzie. W następnej części
pracy, koncentruję się na stosowaniu jakie ma ono w tworzeniu dzieła fantastycznego. Na
początku tego rozdziału, pokazuje podziały dzieł fantastycznych, opierające się na
zawieszeniu niewiary i oczekiwaniach widza. Potem, skupiam się na metodach tworzenia
świata fantastycznego jak i częstych problemach, które można w tych światach zauważyć. W
ostatniej części pracy koncentruję się na osiągnięciu zawieszenia niewiary w filmach.
Przedstawiam częste, związane z tym problemy i tłumaczę jak zmieniają się z biegiem czasu
wymagania widzów. Kończe swoją prace serią przykładów mądrych rozwiązań technicznych,
mających na celu stworzenie wiarygodnej fikcji, które pojawiają się w filmach, od początków
historii kina, do dzisiaj. |
pl_PL |