dc.contributor.author |
Stargała, Agnieszka |
|
dc.date.accessioned |
2022-11-02T08:12:16Z |
|
dc.date.available |
2022-11-02T08:12:16Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-02 |
|
dc.identifier.issn |
2019/LIC/KJ/11 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1962 |
|
dc.description.abstract |
Zadaniem niniejszej pracy jest przedstawienie w jaki sposób moda czerpie i ewoluuje inspirując się płynną tożsamością, a także w znacznym stopniu brakiem tożsamości rodzajowej u konsumentów postmodernistycznych. Postaram się zaprezentować wieloaspektowość wzajemnych relacji wolnego rynku mody oraz usługobiorców w czasach szerzącej się globalizacji, a z nią coraz popularniejszy kult transgresji. Moda będzie w tym przypadku rozumiana jako plastyczne medium i w tym kontekście będę się do niej odwoływać. Ponadto chciałabym przybliżyć proces samonapędzającego się zjawiska przenikania składników kultury do autopercepcji jednostki. W jaki sposób postrzeganie indywiduum przez Innego buduje wyobrażeniowy i smbloiczny wizerunek, który triumfuje nad wewnętrznym. Każdy wymieniony powyżej wątek przedłożony będzie z punktu widzenia performansu bądź symulakrów, które nierozerwalnie wiążą się z każdym z nich. |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
;6386 |
|
dc.subject |
gender |
pl_PL |
dc.subject |
globalizacja |
pl_PL |
dc.subject |
performance |
pl_PL |
dc.subject |
płynna tożsamość |
pl_PL |
dc.subject |
symulakry |
pl_PL |
dc.subject |
transgresja |
pl_PL |
dc.title |
GENDER W MODZIE JAKO NOWE SZATY CESARZA |
pl_PL |
dc.title.alternative |
Gender as The Emperor’s New Clothes |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |