dc.contributor.author |
Król, Mateusz |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-31T11:02:29Z |
|
dc.date.available |
2022-10-31T11:02:29Z |
|
dc.date.issued |
2022-10-31 |
|
dc.identifier.issn |
2022/M/WIZ/18 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1954 |
|
dc.description.abstract |
Warszawska Wola jest dzielnicą o bardzo bogatym dziedzictwie kulturowym, którą warto
odkryć. Natomiast należy się zastanowić czy organizacja transportu w tej części miasta
temu sprzyja. Czy łatwo dotrzeć z PDT-u do obiektów z I Biennale Rzeźby w Metalu z
1968? To jak poruszamy się w mieście ma fundamentalny wpływ na nasze decyzje. Samochód
jest wynalazkiem, który najbardziej zmienił wygląd naszych miast. Jego faworyzowanie
prowadzi do wielu problemów jak w Stanach Zjednoczonych, a jego ograniczanie może
sprzyjać szczęśliwym miastom tak jak w Helsinkach. Na Woli jednym z przykładów urbanistyki
opartej na samochodach jest przejście podziemne przy pedecie. Stworzone po to, żeby
ułatwić jazdę kierowcom, dziś straszy swoim mrokiem. Umieściłem w nim interaktywną
instalację świetlną, która ma uprzyjemnić przechodniom wędrówkę i zachęcić do dyskusji
o sztuce w przestrzeni publicznej. |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
;6912 |
|
dc.subject |
Wola |
pl_PL |
dc.subject |
transport |
pl_PL |
dc.subject |
samochód |
pl_PL |
dc.subject |
metro |
pl_PL |
dc.subject |
sztuka w przestrzeni miejskiej |
pl_PL |
dc.subject |
sztuka światła |
pl_PL |
dc.title |
Jak poruszać się po Woli? — analiza roli transportu w miastach na przykładzie warszawskiej Woli. |
pl_PL |
dc.title.alternative |
Światłem po Woli — interaktywna instalacja świetlna w przestrzeni miejskiej. |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |