Repozytorium PJATK

Nadprodukcja i powtarzalność obrazu w nowych mediach, a ich skutki i wpływ na postrzeganie artysty i sztuki.

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Białkowska, Ludwika
dc.date.accessioned 2022-10-31T10:14:11Z
dc.date.available 2022-10-31T10:14:11Z
dc.date.issued 2022-10-31
dc.identifier.issn 2022/M/WIZ/10
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1945
dc.description.abstract Poniższa praca stanowi rozważania na temat nadprodukcji oraz powtarzalności obrazu we współczesnej kulturze i sztuce. W nowoczesnym społeczeństwie, zagłębionym w rzeczywi-stości internetowej, coraz częściej mamy do czynienia z różnego rodzaju zwielokrotnieniami i multiplikacjami. Z jednej strony, tendencja ta była obecna w rozwijającej się kulturze od zaw-sze, jednak dziś nieporównywalnie przybrała na sile. Staliśmy się społeczeństwem opierającym się na reprodukcjach. Doprowadził do tego szybki rozwój technologiczny, pozwalający na coraz łatwiejsze kopiowanie i multiplikację treści. Ten problem społeczeństwa konsumpcyjnego był przedmiotem prac między innymi artystów pop-artowych, w szczególności Andiego Warhola. Obecnie, powtarzalność i nadprodukcja obrazu wywołały skutki nie tylko na przecięt-nym użytkowniku, ale zostawiają także ślad na naszej planecie oraz sztuce i artystach. Nadwy-twórczość jest między innymi przyczyną apatii i zobojętnienia na przyswajane przez nas treści. Dodatkowo multiplikacja wywołuje odczucie depersonalizacji oraz przyczynia się do spadku wartości dzieł. Czynniki te wpływają na postrzeganie artysty i sztuki także w przestrzeni inter-netowej, nadając im bardziej trywialny charakter. Podsumowanie stanowi końcowe rozważania na temat nadprodukcji obrazu. Mimo za-uważalnych nowych różnic, będących elementem twórczości oraz nowych środków wyrazu artystycznego, nadwytwórczość i powtarzalność wciąż mogą stanowić zagrożenie, prowadząc do zagubienia się w jednolitej masie obrazu. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;6822
dc.subject Nadprodukcja pl_PL
dc.subject powtarzalność pl_PL
dc.subject repetycja pl_PL
dc.subject pop-art pl_PL
dc.subject social media pl_PL
dc.subject NFT pl_PL
dc.subject reprodukcja pl_PL
dc.subject Andy Warhol pl_PL
dc.subject Marcel Duchamp pl_PL
dc.title Nadprodukcja i powtarzalność obrazu w nowych mediach, a ich skutki i wpływ na postrzeganie artysty i sztuki. pl_PL
dc.title.alternative REPE.TI.TI.ON pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto