Repozytorium PJATK

Język wizualny gier wideo

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Rasińska-Kęsik, Milena
dc.date.accessioned 2022-10-31T10:00:26Z
dc.date.available 2022-10-31T10:00:26Z
dc.date.issued 2022-10-31
dc.identifier.issn 2022/M/WIZ/7
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1942
dc.description.abstract Praca jest poświęcona analizie języka wizualnego w grach wideo. Badania skupiają się nad tym, jaki wpływ na rozgrywkę i doświadczenie gracza ma grafika w grach. W pierwszym rozdziale na podstawie analizy historii rozwoju gier i percepcji wizualnej ludzkiego mózgu kształtuję opis graficzny gier wideo. Drugi rozdział jest poświęcony szczegółowej charakterystyce wizualnej gier. Punktem podparcia jest opisanie terminologii elementów graficznych, które możemy znaleźć na ekranie gry. Następnie opisuję style i konwencje graficzne oraz uzasadniam ich występowanie poprzez wpływ, jaki wywierają na odbiorcy. Dalsza część jest poświęcona opisaniu roli dynamicznego rozwoju technologicznego w grach w charakteryzacji ich grafiki. Ostatni rozdział traktuje o szczegółowej analizie gry Don’t Starve pod kątem jej warstwy audiowizualnej na podstawie historii jej powstania i rozwoju. Poza tym analiza rozszerza pojęcie grafiki w grach i stawia tezę, czy zasługuje ona na miano sztuki współczesnej. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;6750
dc.subject gry komputerowe pl_PL
dc.subject konwencja pl_PL
dc.subject concept art pl_PL
dc.subject nowe media pl_PL
dc.subject stylizacja pl_PL
dc.subject sztuka współczesna pl_PL
dc.title Język wizualny gier wideo pl_PL
dc.title.alternative Desolated Land pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto