dc.contributor.author |
Kidziun, Jan |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-31T08:24:49Z |
|
dc.date.available |
2022-10-31T08:24:49Z |
|
dc.date.issued |
2022-10-31 |
|
dc.identifier.issn |
2022/M/WIZ/1 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1936 |
|
dc.description.abstract |
W pracy przedstawiono jak na przestrzeni lat ewoluował plakat w Polsce. Pierwszy rozdział opisuje różne formy graficzne, które mogły dawniej spełniać rolę plakatu. Dalej zaprezentowano początki technik graficznych w Polsce wraz z ich rozwojem w czasie. Następnie zostały opisane początki litografii, za sprawą której zwiększyła się wydajność druku. W dalszej części przedstawiono rozwój prasy. Kolejna część pracy opisuje rozwijający się afisz polityczny. Następny podrozdział skupia się na wykorzystaniu plakatu jako narzędzia propagandowego, które głównie rozkwitło podczas okupacji. Właśnie wtedy zaczął tak naprawdę rozwijać się polski plakat. Drugi rozdział opisuje pojawienie się plakatu jako formy graficznej i jego rozmieszczenie w przestrzeni publicznej. Dalej zaprezentowany został rozwój Polskiej Szkoły Plakatu oraz twórczość jej
głównego przedstawiciela, Henryka Tomaszewskiego. |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
;6675 |
|
dc.subject |
Plakat |
pl_PL |
dc.subject |
propaganda |
pl_PL |
dc.subject |
konstruktywizm |
pl_PL |
dc.subject |
Polska Szkoła Plakatu |
pl_PL |
dc.subject |
plakat społeczny |
pl_PL |
dc.subject |
plakat propagandowy |
pl_PL |
dc.subject |
Henryk Tomaszewski |
pl_PL |
dc.subject |
Aleksander Łukaszenko |
pl_PL |
dc.subject |
Białoruś |
pl_PL |
dc.title |
Ewolucja plakatu oraz forma minimalistyczna według Polskiej Szkoły Plakatu |
pl_PL |
dc.title.alternative |
Seria plakatów poświęconych sytuacji politycznej na Białorusi |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |