dc.description.abstract |
Oddawana właśnie do rąk czytelników monografia jest poświęcona najważniejszym zagadnieniom e-edukacji we wszystkich obszarach i we wszystkich modelach. W szczególności, czytelnicy będą mogli zapoznać się z aktualnym stanem i problemami zastosowań technik komputerowych w e-nauczaniu na poziomie szkół wyższych w Polsce.
Merytoryczny zakres monografii obejmuje następujące teoretyczne i praktyczne aspekty zastosowań nowoczesnych technologii w edukacji:
1. nowe trendy i technologie w e-edukacji w Polsce, Europie i na świecie,
2. e-nauczanie w kształceniu ustawicznym i w szkoleniu pracowników,
3. kryteria jakości e-edukacji,
4. socjologiczne, pedagogiczne i psychologiczne aspekty kształcenia na odległość,
5. metodyka e-nauczania konkretnych przedmiotów,
6. portale edukacyjne, platformy e-nauczania,
7. zastosowania multimediów w edukacji,
8. rola technologii internetowych w kształceniu ustawicznym i uczeniu się przez całe życie,
9. zarządzanie wiedzą w uczelni przy użyciu środków elektronicznych.
Monografia składa się z pięciu części zatytułowanych: Nowe trendy w e-edukacji, Ocena e-nauczania, Praktyka i narzędzia e-nauczania, E-edukacja – wymiar międzynarodowy oraz Zarządzanie wiedzą w uczelni przy użyciu środków elektronicznych.
Monografia powstała pod patronatem Polskiego Towarzystwa Naukowego Edukacji Internetowej http://www.ptnei.pl/ i nawiązuje treścią do zagadnień omawianych podczas XIII Konferencji "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" http://vu2013.pjwstk.edu.pl/, która odbyła się w dniach 19-21 czerwca 2013 roku w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie. Konferencje tej serii odbywają się co roku w ramach porozumienia czterech warszawskich uczelni: Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Warszawskiego, Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. |
pl_PL |