dc.description.abstract |
We wstępie pracy zadaję pytanie, jaki wpływ miałby brak fantazji na kulturę.
Dalej, na potrzebę przejrzystości pracy, definiuję “fantazję”, “fantasmagorię” oraz “fantazmat”.
Następnie, opierając się na pracy Freuda, opisuje psychologiczne podłoże tego fantazji jednostki.
W rozdziale “Kultura ludowa” przybliżam wybrane wierzenie, oraz uzasadniam powody jego
powstania. Kolejny rozdział poświęcony został ogólnemu omówieniu surrealizmu jako
fenomenowi nie tylko o charakterze artystycznym, ale i psychologicznym. Następnie skupiam
się na pracach Hieronima Boscha, opisując jego prace oraz powtarzającą się symbolikę, wraz z
niektórymi z teorii spiskowych, ostatecznie wysuwając wnioski o źródle jego fantazji. Kolejnym
artystą wybranym przez mnie jest Zdzisław Beksiński, którego krótko przedstawiam, opisuję
jego prace i, podobnie jak u Boscha, wysuwam wnioski o źródle jego fantazji. W podsumowaniu
zbieram często pojawiające się myśli i przy ich użyciu odpowiadam na zadane wcześniej
pytanie. |
pl_PL |