dc.contributor.author |
Gonzalez, Daniel Pelegrin |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-28T11:39:21Z |
|
dc.date.available |
2022-10-28T11:39:21Z |
|
dc.date.issued |
2022-10-28 |
|
dc.identifier.issn |
2022/LIC/WIZ/15 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1916 |
|
dc.description.abstract |
Śmierć jako motyw towarzyszy artystom od długiego czasu. Przez wieki rozwijał się
on i był różnie interpretowany. Dziś także istnieją różne interpretacje. Śmierć jest tematem
naraz bardzo tabuizowanym i bardzo popularnym w dzisiejszej kulturze. Praca podejmuje się
podzielenia dzisiejszej sztuki śmierci na dwa oblicza, rozrywkowe i rzeczywiste, oba będące
bardzo ważne w dzisiejszej kulturze. Analizując historię oraz tendencje ludzi do przedstawień
ponurego żniwiarza pokazuje też w jaki sposób obie interpretacje się rozwijały. Praca wykorzystuje
przykłady prac artystów z XX oraz XXI w. aby pokazać różnice przedstawienia śmierci, a
także opiera się na pracach badaczy oraz artystów opisujących dzisiejszą sztukę. |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
;6865 |
|
dc.subject |
Śmierć |
pl_PL |
dc.subject |
XXI w. |
pl_PL |
dc.subject |
tajemnica |
pl_PL |
dc.subject |
interpretacja śmierci |
pl_PL |
dc.subject |
rozrywka |
pl_PL |
dc.title |
Rzeczywiste i rozrywkowe ujęcie śmierci w sztuce XXI w. |
pl_PL |
dc.title.alternative |
Historia Interaktywna „Sleepless” |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |