Streszczenie:
Książka poświęcona jest problematyce zarządzania treścią w kontekście systemów internetowych. Omówiono w niej podstawowe pojęcia z tym związane oraz opisano cechy dobrego systemu zarządzania treścią (CMS) razem z najpopularniejszymi rozwiązaniami. Osobne rozdziały dedykowano wprowadzeniu do procesów pracy (workflows) oraz korporacyjnemu zarządzaniu treścią. Sporo miejsca poświecono problemowi użyteczności systemów CMS i jego prawidłowemu zaprojektowaniu. Dwa rozdziały dotyczą wyszukiwania treści ze szczególnym uwzględnieniem jej optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO). Przy pisaniu książki wykorzystano doświadczenia autora płynące z pracy w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych oraz uczestnictwa w różnych projektach komercyjnych oraz naukowo-badawczych. Odbiorcami tej publikacji mogą być wszyscy zainteresowani zarządzaniem treścią w kontekście Internetu, np. osoby aktywne w Sieci, prowadzące jakąś formę e-Biznesu (np. sklep), czy odpowiadające za politykę informacyjną we współczesnej firmie. Może być też przydatna dla studentów i to nie tylko kierunków informatycznych.