dc.contributor.author |
Bilczyński, Kamil |
|
dc.contributor.author |
Pazdur, Wojciech |
|
dc.contributor.author |
Pomorski, Przemysław |
|
dc.contributor.author |
Zieliński, Jarosław |
|
dc.date.accessioned |
2013-07-15T12:00:36Z |
|
dc.date.available |
2013-07-15T12:00:36Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Bilczyński, K. et al., 2012. Interaktywna grafika. Warszawa: Wydawnictwo PJWSTK. |
pl_PL |
dc.identifier.isbn |
978-83-63103-63-7 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/187 |
|
dc.description.abstract |
Z grafiką interaktywną (real-time) w ostatnich latach mamy do czynienia niemal wszędzie – od gier na telefony komórkowe, komputery osobiste i konsole, przez wizualizacje naukowe i reklamowe w kioskach prezentacyjnych lub przeglądarkach internetowych, po nawigację samochodową bądź animowane menu nowoczesnego telewizora. Niniejsza książka przedstawia przegląd i wstęp do różnych technik pracy dotyczących tworzenia trójwymiarowej grafiki interaktywnej głównie pod kątem gier akcji, jako najbardziej zaawansowanej dziedzinie z tego obszaru. W grach akcji zazwyczaj mamy do czynienia z dążeniem do maksymalnego fotorealizmu, co w połączeniu z dynamiką animacji i efektów specjalnych stawia największe wymagania twórcom zarówno rozwiązań technologicznych jak i elementów grafiki wykorzystywanych w takich projektach. Większość zagadnień omówionych w kolejnych rozdziałach książki można przenieść na grunt dowolnej aplikacji trójwymiarowej, która ma mieć charakter interaktywny lub w której grafika ma być renderowana w czasie rzeczywistym (ang. real-time). Głównym celem przedstawianych tu problemów ma być przybliżenie czytelnikowi podstawowych założeń, metod pracy i narzędzi służących do tworzenia różnych elementów grafiki real-time. |
pl_PL |
dc.description.sponsorship |
Publikacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. |
pl_PL |
dc.language.iso |
pl |
pl_PL |
dc.publisher |
Wydawnictwo PJWSTK |
pl_PL |
dc.subject |
grafika komputerowa |
pl_PL |
dc.subject |
grafika interaktywna |
pl_PL |
dc.subject |
real-time |
pl_PL |
dc.subject |
gry komputerowe |
pl_PL |
dc.subject |
grafika trójwymiarowa |
pl_PL |
dc.title |
Interaktywna grafika |
pl_PL |
dc.type |
Book |
pl_PL |