dc.description.abstract |
Praca porusza temat rozwoju grafiki komputerowej oraz jej wpływu na kinematografię. Pierwszy rozdział odnosi się do historii grafiki, jej początków a następnie rozwoju grafiki trójwymiarowej. Poświęcony jest także, twórcom i pionierom tej dziedziny jak i również pierwszym próbom animacji i jej zastosowaniu w różnych dziedzinach, od symulacji lotów po wizualizacje misji Nasa. Następnie opisano pierwsze produkcje, które zastosowały komputerowe efekty oraz jak zrewolucjonizowały kino. Praca wyróżnia również powstanie nowego gatunku filmowego jakim jest animacja komputerowa. Treść zawiera też opis początków znanych dziś studiów zajmujących się grafiką komputerową i animacją. W ostatnim rozdziale omówiono przełomowe rozwiązania i techniki w tworzeniu komputerowych efektów przez najbardziej znane studia takie jak Pixar, Weta Digital czy Industrial Light Magic. Następnie omówiono dalszy rozwój grafiki i jej drogę na przyszłość z pomocą coraz to nowszych narzędzi. |
pl_PL |