dc.contributor.author |
Burdzy, Weronika |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-25T08:50:27Z |
|
dc.date.available |
2022-10-25T08:50:27Z |
|
dc.date.issued |
2022-10-25 |
|
dc.identifier.issn |
2021/LIC/ANI/35 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1796 |
|
dc.description.abstract |
Niniejsza praca analizuje mechanizm mityzacji w odniesieniu do filmu Sekrety morza w reżyserii Tomma Moore’a. Rozpoczynając od zdefiniowania pojęć mityzacji oraz mitu, poprzez analizę występowania motywów mitologicznych w filmach animowanych, po analizę mityzacji poszczególnych składowych diegezy Sekretów morza. Punkt wyjścia dla wykazywanej mityzacji stanowi przede wszystkim esej Bruna Schulza pod tytułem Mityzacja rzeczywistości oraz, w drugiej kolejności, koncepcja mitu Mircei Eliadego i podróż bohatera według Josepha Campbella. Analiza ma za zadanie uchwycić specyfikę mityzacji i przybliżyć jej działanie poza literackim światem przedstawionym. |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
;6607 |
|
dc.subject |
film |
pl_PL |
dc.subject |
mit |
pl_PL |
dc.subject |
mityzacja |
pl_PL |
dc.subject |
sekrety morza |
pl_PL |
dc.title |
Mityzacja w filmie animowanym „Sekrety morza” Tomma Moore’a |
pl_PL |
dc.title.alternative |
Film lalkowy realizowany techniką stop-motion Rozpleciny |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |