Streszczenie:
Praca inżynierska dotyczy opracowania i implementacji algorytmu lokalizacji urządzenia w
przestrzeni 3D. Dokonano w jej ramach przeglądu systemów pozycjonowania w
pomieszczeniach. Przybliżono sylwetkę technologii rzeczywistości rozszerzonej, a także
platform mobilnych. Przedstawiono również frameworki, biblioteki oraz narzędzia
deweloperskie wykorzystane w procesie tworzenia aplikacji. Kod programu został napisany w
języku Swift 5.3.
Przedstawiony został proces powstawania algorytmu. Kolejne etapy jego działania opisano w
rozbiciu na poszczególne fragmenty kodu załączonego zarówno w języku Swift, jak i
pseudocode.
Na końcu pracy przedstawiona została implementacja aplikacji przeznaczonej na systemy iOS,
w tym opis poszczególnych ekranów. Zawiera ona fragment poświęcony przebiegowi testów
wraz z opisem urządzeń, na których były przeprowadzane.
W podsumowaniu zawarto wnioski wraz z subiektywną oceną przyszłości systemów
pozycjonowania.