Streszczenie:
Celem poniższej pracy dyplomowej było stworzenie programu symulującego ruch ryb, w oparciu o popularny algorytm Boids. Odbiorca może poruszać się w stworzonej przestrzeni i wchodzić w proste interakcje z napotkanymi rybami. Stworzona symulacja pozwala na przetwarzanie i wyświetlanie w czasie rzeczywistym kilkudziesięciu tysięcy obiektów ryb jednocześnie. Aby osiągnąć zakładany cel wysokiej jakości oprawy wizualnej i płynności działania programu, autor wykorzystał i opracował takie zagadnienia, jak data-oriented design, przetwarzanie równoległe, obliczenia ogólnego przeznaczenia na karcie graficznej czy animacja i rendering zorientowane na skalowalność. Prz§ybliżono proces powstawania projektu wraz z argumentacją podjętych decyzji projektowych. Opisano szczegóły dotyczące wykorzystania opisanych technik w praktyce. Efekt pracy pozwala zrozumieć istotę znajomości architektury sprzętu komputerowego, do osiągnięcia pełni jego potencjału wydajnościowego.