Repozytorium PJATK

Proces tworzenia gry sieciowej w środowisku Unity na przykładzie projektu Voxel Archer

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Pajączkowski, Patryk
dc.date.accessioned 2022-10-19T10:08:35Z
dc.date.available 2022-10-19T10:08:35Z
dc.date.issued 2022-10-19
dc.identifier.issn 6205
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1720
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy dyplomowej jest opisanie procesu tworzenia gry sieciowej w środowisku Unity na przykładzie Voxel Archer. Sam proces przechodzi przez wszystkie podstawowe elementy, niezbędne do stworzenia takiej gry. Na początku praca skupia się nad wyjaśnieniem podstaw i założeń jakie będą realizowane w kolejnych etapach pracy. Założeniem było stworzenie sieciowej gry wieloosobowej trójwymiarowej. Do stworzenia tej gry zostało wybrane środowisko Unity. Oprogramowanie to użyte w celach niekomercyjnych jest w pełni darmowe. W grze został zaimplementowany algorytm generowania świata wykorzystujący szum Perlina. Do stworzenia rozgrywki sieciowej wykorzystano UNET, czyli środowisko sieciowe wbudowane w silnik Unity. W najbliższej przyszłości UNET ma zostać zastąpiony przez nowe środowisko MLAPI, które jest w fazie produkcji. Do modelowania wykorzystano dwa programy: Blender i Autodesk 3ds Max. Pierwszy z nich jest programem w pełni darmowym, drugi zaś na darmowej licencji studenckiej. Przy tworzeniu modeli i ich wykorzystaniu zostały opisane podstawowe pojęcia takie jak modelowanie, teksturowanie i tworzenie materiałów. Do stworzenia animacji zostało użyte oprogramowanie iPiSoft. Pozwala ono na przeprowadzenie sesji przechwytywania ruchu, bez specjalnych znaczników. Dzięki czemu w domowych warunkach można uzyskać naturalnie wyglądające animacje. W sesji tej użyto 6 kamer internetowych o niskiej rozdzielczości. Przy animowaniu rąk postaci została wykorzystana kinematyka odwrotna. Do obróbki dźwięków wykorzystanych w grze został użyty darmowy program Audacity. W niniejszej pracy opisane zostały w większości wykorzystane komponenty darmowego silnika. Pod koniec pracy znajduje się fragment opisujący wykorzystane metody optymalizacji w tej produkcji. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries 2021/I/EPG/16
dc.subject Multiplayer UNET pl_PL
dc.subject Silnik Unity pl_PL
dc.subject Motion Capture pl_PL
dc.title Proces tworzenia gry sieciowej w środowisku Unity na przykładzie projektu Voxel Archer pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto