dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy dyplomowej jest opisanie procesu tworzenia gry sieciowej w
środowisku Unity na przykładzie Voxel Archer. Sam proces przechodzi przez wszystkie
podstawowe elementy, niezbędne do stworzenia takiej gry. Na początku praca skupia się nad
wyjaśnieniem podstaw i założeń jakie będą realizowane w kolejnych etapach pracy.
Założeniem było stworzenie sieciowej gry wieloosobowej trójwymiarowej. Do stworzenia tej
gry zostało wybrane środowisko Unity. Oprogramowanie to użyte w celach niekomercyjnych
jest w pełni darmowe. W grze został zaimplementowany algorytm generowania świata
wykorzystujący szum Perlina. Do stworzenia rozgrywki sieciowej wykorzystano UNET, czyli
środowisko sieciowe wbudowane w silnik Unity. W najbliższej przyszłości UNET ma zostać
zastąpiony przez nowe środowisko MLAPI, które jest w fazie produkcji. Do modelowania
wykorzystano dwa programy: Blender i Autodesk 3ds Max. Pierwszy z nich jest programem w
pełni darmowym, drugi zaś na darmowej licencji studenckiej. Przy tworzeniu modeli i ich
wykorzystaniu zostały opisane podstawowe pojęcia takie jak modelowanie, teksturowanie i
tworzenie materiałów. Do stworzenia animacji zostało użyte oprogramowanie iPiSoft.
Pozwala ono na przeprowadzenie sesji przechwytywania ruchu, bez specjalnych
znaczników. Dzięki czemu w domowych warunkach można uzyskać naturalnie wyglądające
animacje. W sesji tej użyto 6 kamer internetowych o niskiej rozdzielczości. Przy animowaniu
rąk postaci została wykorzystana kinematyka odwrotna. Do obróbki dźwięków
wykorzystanych w grze został użyty darmowy program Audacity. W niniejszej pracy opisane
zostały w większości wykorzystane komponenty darmowego silnika. Pod koniec pracy
znajduje się fragment opisujący wykorzystane metody optymalizacji w tej produkcji. |
pl_PL |