dc.description.abstract |
Celem poniższej pracy będzie zaproponowanie metodologii przy tworzeniu gier wideo, które docelowo będą zaimplementowane na różne platformy. Jednym z wyzwań będzie zbadanie problemów związanych z jakimi można się spotkać, a które są związane z różnymi wymaganiami związanymi z różnorodnością platform..
W rozdziale kolejnym prace szczegółowo omówiono koncepcję platformy do gier, wymieniono typy platform do gier, ich historię i cechy charakterystyczne.
W ramach istniejących rozwiązań wieloplatformowych rozważany jest poniższy problem na przykładzie istniejących rozwiązań wziętych w branży gier.
W rozdziale poświęconym implementacji stworzono grę na platformy takie jak: komputer osobisty (PC), platforma mobilna, konsola oraz środowisko rzeczywistości wirtualnej. Początkiem procesu czyli pewnym punktem wyjścia, będzie tworzenie aplikacji pod platformę komputerową z wykorzystaniem silnika gry Unity, a następnie rozszerzenie jej funkcjonalności na inne platformy.
Zrealizowana w ramach pracy dyplomowej aplikacja pozwala na przejście gry od początku do końca. Zaimplementowana gra zawiera m.in. algorytmy proceduralnego generowania lochów, maszynę stanów. opisującą zachowanie gry, abstrakcyjny system pozwalający na łatwe tworzenie i dodawać minigier. |
pl_PL |