Repozytorium PJATK

Tożsamość naznaczona brakiem Motyw utraty we współczesnym kinie japońskim na przykładzie wczesnej twórczości Koreedy Hirokazu i Kawase Naomi

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Szpot-Prusak, Katarzyna
dc.date.accessioned 2022-10-19T08:24:49Z
dc.date.available 2022-10-19T08:24:49Z
dc.date.issued 2022-10-19
dc.identifier.issn 6138
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1707
dc.description.abstract Praca licencjacka stanowi próbę przedstawienia sposobu funkcjonowania motywu utraty w kinie japońskim początków ery Heisei na przykładzie wybranych dzieł wpisujących się we wczesny etap twórczości Koreedy Hirokazu i Kawase Naomi. Rozdział pierwszy obejmuje teoretyczne wprowadzenie do tematu utraty w kinie japońskim przywołanego okresu. Treść rozdziałów drugiego i trzeciego wyznaczają natomiast wnioski płynące z analiz i interpretacji filmów wskazanych reżyserów w perspektywie tytułowego zagadnienia. Uzasadniają one tezę, że omawiane dzieła odwołują się do motywu utraty zarówno na płaszczyźnie fabularnej, jak i stylistycznej. Odniesienia do tego motywu stanowią przestrzeń konstruowania podstawowych znaczeń utworów. Dokonane przez reżyserów wybory tematyczne oraz sytuacja postaci korespondują przy tym z nastrojami społecznymi w Japonii w okresie powstania dzieł, dając widzom wgląd w autorskie spojrzenie twórców na otaczającą ich rzeczywistość. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries 2021/LIC/KJ/17
dc.subject Kawase Naomi pl_PL
dc.subject Koreeda Hirokazu pl_PL
dc.subject Utrata pl_PL
dc.title Tożsamość naznaczona brakiem Motyw utraty we współczesnym kinie japońskim na przykładzie wczesnej twórczości Koreedy Hirokazu i Kawase Naomi pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto