dc.contributor.author |
Szpot-Prusak, Katarzyna |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-19T08:24:49Z |
|
dc.date.available |
2022-10-19T08:24:49Z |
|
dc.date.issued |
2022-10-19 |
|
dc.identifier.issn |
6138 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1707 |
|
dc.description.abstract |
Praca licencjacka stanowi próbę przedstawienia sposobu funkcjonowania motywu utraty w kinie japońskim początków ery Heisei na przykładzie wybranych dzieł wpisujących się we wczesny etap twórczości Koreedy Hirokazu i Kawase Naomi. Rozdział pierwszy obejmuje teoretyczne wprowadzenie do tematu utraty w kinie japońskim przywołanego okresu. Treść rozdziałów drugiego i trzeciego wyznaczają natomiast wnioski płynące z analiz i interpretacji filmów wskazanych reżyserów w perspektywie tytułowego zagadnienia. Uzasadniają one tezę, że omawiane dzieła odwołują się do motywu utraty zarówno na płaszczyźnie fabularnej, jak i stylistycznej. Odniesienia do tego motywu stanowią przestrzeń konstruowania podstawowych znaczeń utworów. Dokonane przez reżyserów wybory tematyczne oraz sytuacja postaci korespondują przy tym z nastrojami społecznymi w Japonii w okresie powstania dzieł, dając widzom wgląd w autorskie spojrzenie twórców na otaczającą ich rzeczywistość. |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
2021/LIC/KJ/17 |
|
dc.subject |
Kawase Naomi |
pl_PL |
dc.subject |
Koreeda Hirokazu |
pl_PL |
dc.subject |
Utrata |
pl_PL |
dc.title |
Tożsamość naznaczona brakiem Motyw utraty we współczesnym kinie japońskim na przykładzie wczesnej twórczości Koreedy Hirokazu i Kawase Naomi |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |