dc.contributor.author |
Mierzejewska, Paulina Małgorzata |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-19T07:59:02Z |
|
dc.date.available |
2022-10-19T07:59:02Z |
|
dc.date.issued |
2022-10-19 |
|
dc.identifier.issn |
6131 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1702 |
|
dc.description.abstract |
Stopniowe ograniczanie roli kobiety w spoleczeństwie japońskim, w którym widoczne są cechy charakterystycznych dla systmu patriarchalnego, przyczyniło się do kształtolwania formy teatru kabuki w latach XVI-XIX. Doprowadziło to do powstania znanej nam do dzis w kabuki konwencji kobiecosci. Z powodu braku możliwosci wystepowania kobiet na scenie, meżczyźni przejęli role żeńskie w ten sposob tworząc postać na wzór kobiety tzw. onnagatę |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
2021/LIC/KJ/12 |
|
dc.subject |
kabuki |
pl_PL |
dc.subject |
onnagata |
pl_PL |
dc.subject |
role kobiece |
pl_PL |
dc.title |
Kształtowanie się postaci onnagata — co przyczyniło się do odgrywania ról kobiecych przez mężczyzn w teatrze kabuki? |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |