Streszczenie:
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie procesu tworzenia modeli 3D i umieszczenie ich na scenie. Główna postać to fikcyjny, antropomorficzny wilk. Praca przedstawia historię grafiki 3D, zagadnienia teoretyczne i główne sposoby tworzenia modeli. Skupiono się na przedstawieniu procesu twórczego – zaczynając od zebrania pomysłów i inspiracji, modelowania, symulacji, ustawienia renderera kończąc na stworzeniu finalnego filmu demonstracyjnego przedstawiającego gotową scenę i szczegóły modeli. Omówiono również kilka najpopularniejszych programów wykorzystywanych w procesie twórczym.
Grafika komputerowa jest bardzo obszerną dziedziną wiedzy. W ciągu ostatnich dwóch dekad można było zauważyć znaczący wzrost rozwiązań wykorzystujących grafikę 3D głównie za sprawą wzrostu mocy obliczeniowej komputerów. Obecnie każdy może cieszyć się świetnie wyglądającymi grami nawet na sprzęcie z niższej półki cenowej. Oczywiście grafika 3D nie jest wykorzystywana tylko w grach. Dodatkowo można wymienić następujące dziedziny: efekty VFX w kinematografii, animacje, tworzenie projektów i wizualizacji w programach typu CAD, różnego rodzaju symulacje, AR, VR, wydruki 3D