dc.contributor.author |
Bobkowska, Anna |
|
dc.contributor.author |
Kosidowska, Monika |
|
dc.date.accessioned |
2013-06-22T20:48:40Z |
|
dc.date.available |
2013-06-22T20:48:40Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Unpublished paper presented at Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce Conference, Warszawa 2006 |
pl_PL |
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/164 |
|
dc.description.abstract |
Inżynieria oprogramowania oraz projektowanie interfejsów użytkownika reprezentują uzupełniające się podejścia do jakości oprogramowania. Przedmiotem zainteresowania inżynierii oprogramowania jest funkcjonalność i jakość techniczna, np. ochrona, wiarygodność, wydajność, modyfikowalność. Natomiast projektowanie interfejsów użytkownika zajmuje się zapewnieniem użyteczności oprogramowania, która obejmuje takie czynniki jak skuteczność, produktywność i satysfakcję użytkownika. Obiektem granicznym łączącym te podejścia może być opis interakcji. Inżynieria oprogramowania koncentruje się na konstrukcji oprogramowania i dostarczaniu funkcjonalności w ramach tej interakcji. W procesie wytwarzania oprogramowania stosowany jest język modelowania UML (ang. Unified Modeling Language) [9], który umożliwia pokazanie jednostek funkcjonalności widocznych z punktu widzenia użytkownika za pomocą diagramów przypadków użycia oraz przebiegu interakcji – za pomocą diagramów interakcji, z których najbardziej popularny jest diagram sekwencji. Diagramy sekwencji ujmują interakcję w terminach komunikatów, koncentrując się głównie na przekazywanej informacji. Natomiast projektowanie interfejsów użytkownika ukierunkowane jest na sam interfejs, jego konkretny wygląd, ergonomię użycia i odbiór interfejsu przez użytkownika. Ponieważ ocena użyteczności może się różnić w zależności od rodzaju użytkownika oraz okoliczności, w których używany jest produkt, do analizy wprowadzane jest pojęcie kontekstu użycia i każda interakcja oceniana jest w swoim kontekście użycia. |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce; |
|
dc.subject |
Research Subject Categories::TECHNOLOGY::Information technology::Computer science::Computer science |
pl_PL |
dc.subject |
meta modele |
pl_PL |
dc.subject |
interfejs |
pl_PL |
dc.subject |
jakość oprogramowania |
pl_PL |
dc.subject |
inżynieria oprogramowania |
pl_PL |
dc.title |
Porównanie podejść do opisu kontekstu użycia z wykorzystaniem meta-modeli |
pl_PL |
dc.type |
Article |
pl_PL |