| dc.contributor.author | Bobkowska, Anna | |
| dc.contributor.author | Kosidowska, Monika | |
| dc.date.accessioned | 2013-06-22T20:48:40Z | |
| dc.date.available | 2013-06-22T20:48:40Z | |
| dc.date.issued | 2006 | |
| dc.identifier.citation | Unpublished paper presented at Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce Conference, Warszawa 2006 | pl_PL |
| dc.identifier.uri | https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/164 | |
| dc.description.abstract | Inżynieria oprogramowania oraz projektowanie interfejsów użytkownika reprezentują uzupełniające się podejścia do jakości oprogramowania. Przedmiotem zainteresowania inżynierii oprogramowania jest funkcjonalność i jakość techniczna, np. ochrona, wiarygodność, wydajność, modyfikowalność. Natomiast projektowanie interfejsów użytkownika zajmuje się zapewnieniem użyteczności oprogramowania, która obejmuje takie czynniki jak skuteczność, produktywność i satysfakcję użytkownika. Obiektem granicznym łączącym te podejścia może być opis interakcji. Inżynieria oprogramowania koncentruje się na konstrukcji oprogramowania i dostarczaniu funkcjonalności w ramach tej interakcji. W procesie wytwarzania oprogramowania stosowany jest język modelowania UML (ang. Unified Modeling Language) [9], który umożliwia pokazanie jednostek funkcjonalności widocznych z punktu widzenia użytkownika za pomocą diagramów przypadków użycia oraz przebiegu interakcji – za pomocą diagramów interakcji, z których najbardziej popularny jest diagram sekwencji. Diagramy sekwencji ujmują interakcję w terminach komunikatów, koncentrując się głównie na przekazywanej informacji. Natomiast projektowanie interfejsów użytkownika ukierunkowane jest na sam interfejs, jego konkretny wygląd, ergonomię użycia i odbiór interfejsu przez użytkownika. Ponieważ ocena użyteczności może się różnić w zależności od rodzaju użytkownika oraz okoliczności, w których używany jest produkt, do analizy wprowadzane jest pojęcie kontekstu użycia i każda interakcja oceniana jest w swoim kontekście użycia. | pl_PL |
| dc.relation.ispartofseries | Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce; | |
| dc.subject | Research Subject Categories::TECHNOLOGY::Information technology::Computer science::Computer science | pl_PL |
| dc.subject | meta modele | pl_PL |
| dc.subject | interfejs | pl_PL |
| dc.subject | jakość oprogramowania | pl_PL |
| dc.subject | inżynieria oprogramowania | pl_PL |
| dc.title | Porównanie podejść do opisu kontekstu użycia z wykorzystaniem meta-modeli | pl_PL |
| dc.type | Article | pl_PL |