Streszczenie:
Telekomunikacja Polska, jako jedna z pierwszych w Polsce firm zdecydowała się w 2003 r. na zbudowanie w pełni profesjonalnego laboratorium do badań ergonomii i użyteczności usług z udziałem użytkowników oraz zorganizowanie dedykowanego zespołu ludzi, specjalizujących się w tego typu badaniach. Decyzja ta była możliwa w dużej mierze dzięki podpisaniu umowy prywatyzacyjnej pomiędzy rządem RP oraz France Telecom, na mocy której France Telecom zobowiązał się nie tylko do zakupu akcji TP po określonej cenie ale również do transferu know-how w obszarach, w których miał szczególne osiągnięcia. Ponieważ we FT badania ergonomii i użyteczności były już wówczas szeroko stosowane, to zdecydowano się, aby jednym z przedmiotów transferu know-how była metodologia przeprowadzania badań ergonomii i użyteczności usług telekomunikacyjnych. W ten sposób rozpoczął się w 2003 r. projekt, którego celem było uruchomienie w Centrum Badawczo – Rozwojowym TP badań ergonomii i użyteczności usług, w tym budowa specjalistycznego laboratorium do przeprowadzania takich badań z udziałem użytkowników. W ramach projektu specjaliści z Centrum Badawczo - Rozwojowego TP przeszli odpowiednie treningi w FT R&D, a następnie rozpoczęli samodzielnie przeprowadzać badania ergonomii i użyteczności usług z udziałem potencjalnych użytkowników.