Repozytorium PJATK

Budowa portalu o tematyce manga – anime z zastosowaniem technologii Spring Boot

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Siemiątkowski, Tomasz
dc.date.accessioned 2022-10-14T13:18:39Z
dc.date.available 2022-10-14T13:18:39Z
dc.date.issued 2022-10-14
dc.identifier.issn 6219
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1616
dc.description.abstract W obecnych czasach coraz więcej systemów informatycznych znajduje się, lub jest przenoszonych do chmury, a dzięki prężnie rozwijającej się technologii konteneryzacji duża część aplikacji uruchamiana jest w środowiskach rozproszonych, na specjalnie przygotowanych do tego obrazach systemów. Od programu uruchamianego w ten sposób wymaga się, aby: • był prosty w konstrukcji i konfiguracji • bezpieczny • działał szybko • miał możliwość skalowania się w górę i w dół • był kompatybilny z różnymi rodzajami systemów W wielu przypadkach wybieranym językiem do takich aplikacji jest JAVA1, która w dalszym ciągu cieszy się bardzo dużą popularnością wśród programistów. Jednak coraz częściej zamiast „czystej” Javy wybierany jest projekt Spring Boot, który spełnia wyżej wymienione wymagania. Pomimo dość młodego wieku (powstał w 2014 roku), projekt jest mocno rozwijany, co pozwala mu konkurować z innymi rozwiązaniami. Głównym założeniem niniejszej pracy jest przedstawienie zalet stosowania frameworka Spring Boot na podstawie prostej aplikacji webowej. W kolejnych rozdziałach opisane zostaną podstawowe elementy wchodzące w skład Spring Boot. W mojej opinii jest to bardzo czytelny i wszechstronny projekt, co zapewniło mu ogromny sukces. w dziedzinie programowania. Rozdział zatytułowany „ Spring – opis ogólny” zawiera opis frameworków Spring oraz Spring Boot. Przedstawiona w nim została historia obu frameworków, główne miejsca zastosowania, najważniejsze elementy, oraz kroki wymagane do stworzenia projektu w technologii Spring Boot. Trzeci rozdział poświęcony został mandze oraz anime. Zawarte w nim zostały historie obu gatunków, elementy wyróżniające je na tle innych, główne typy i gatunki, oraz dlaczego zyskały tak dużą popularność na świecie. Czwarty rozdział poświęcony został dziedzinie problemowej. Przedstawiono w nim sytuację mangi i anime w Polsce, cel przyświecający powstaniu portalu oraz zakres funkcjonalności jakie powinny się w nim znaleźć. Piąty rozdział prezentuje oczekiwania użytkowników względem portalu, podstawowe funkcjonalności, oraz technologie jakie zostaną wykorzystane do jego realizacji. Ponadto zawarte zostały w nim informacje o konteneryzacji, czyli sposoby w jaki aplikacja będzie uruchamiana. W kolejnym rozdziale opisane zostały przypadki użycia dostępne w aplikacji wraz z diagramem przypadków użycia. Zaprezentowane zostały: model bazodanowy oraz diagram klas aplikacji. Siódmy rozdział zawiera opis technologii Spring Boot wykorzystanej w projekcie wraz z przykładami implementacji. Przedstawiono w nim elementy frameworka , które dostarczyły funkcjonalności wymagane do spełnienie wszystkich założeń portalu. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries 2021/I/G/65
dc.subject Informatyka pl_PL
dc.subject Programowanie Aplakacji Biznesowych pl_PL
dc.title Budowa portalu o tematyce manga – anime z zastosowaniem technologii Spring Boot pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto