Streszczenie:
Myśląc o zbieraniu wymagań dla tworzonego oprogramowania często wyobrażamy sobie długi i mozolny proces na początku projektu: długie dokumenty pełne szczegółowo opisanych kroków i diagramów UML. Dla większości uczestników projektu (poza analitykami) jest to daremny trud. Developerzy i tak oczekują, że wymagania zmienią się podczas developmentu. Klient z kolei chce jedynie zrealizować swoje cele biznesowe, nie mając wizji każdego szczegółu oprogramowania. Wynikające z tego niedopasowanie używanych środków do rzeczywistości stało się motywacją do stworzenia zwinnych metod prowadzenia projektów informatycznych. Ich celem jest „oswojenie” faktu zmienności wymagań i włączenie go w proces rozwoju oprogramowania.
W niniejszej pracy autor stara się znaleźć odpowiedź na pytanie: „w jaki sposób zbierać wymagania w dynamicznym, zwinnym procesie tworzenia oprogramowania?”. Opisuje techniki stosowane wraz z metodykami zwinnymi, takie jak User Story Mapping, User Stories czy ATDD. Następnie pokazuje użycie tych technik na przykładzie wymagań rzeczywistej aplikacji - dziennika dla rodziców ParentLog.