Repozytorium PJATK

Tworzenie gry na silniku Unity

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Bielinskyi, Dmytro
dc.date.accessioned 2022-09-29T09:15:18Z
dc.date.available 2022-09-29T09:15:18Z
dc.date.issued 2022-09-29
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1530
dc.description.abstract Branża gier jest porównywalna pod względem wielkości z branżą filmową, aw ostatnich latach znacznie się rozwinęła. Silnik gry Unity to najpopularniejsze narzędzie do tworzenia gier wszystkich typów. Społeczność programistów Unity jest niezwykle duża: ponad 1,5 miliona ludzi aktywnie rozwija się w Unity3D. Wiele dużych projektów preferuje Unity ze względu na ogromną listę platform kompatybilnych z silnikiem. Gotową aplikację można faktycznie uruchomić na dowolnym komputerowym systemie operacyjnym, popularnych platformach mobilnych i Smart TV. Co możemy powiedzieć, nawet gry przeglądarkowe i aplikacje na określone platformy (takie jak Tizen OS) są tworzone głównie na Unity. Unity pozwala tworzyć gry wszystkich możliwych typów: telefon komórkowy, komputer stacjonarny i konsola; Gry 2D i 3D; klasyczny, przystosowany do rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej. Obsługiwane są systemy operacyjne dla komputerów osobistych i mobilnych. Deweloperzy Unity są zaangażowani we wszystkie etapy cyklu życia gry: tworzenie, testowanie, przeróbki, utrzymywanie, aktualizowanie i modyfikowanie. Prace nie kończą się na premierze gry - trzeba stale testować produkt pod kątem poprawnego działania z nowymi wersjami systemów operacyjnych i nowym sprzętem, monitorować skargi użytkowników i szybko naprawiać błędy, wypuszczać dodatki i modyfikacje do gry. Profesjonalny programista Unity powinien wiedzieć, jacy ludzie pracują nad projektem i jakie są ich obowiązki. Przede wszystkim są to projektanci gier, zwykli artyści i trójwymiarowi. Należy pamiętać, że im większa firma, tym większa staje się specjalizacja konkretnego specjalisty. Na przykład programista może zajmować się tylko systemem sztucznej inteligencji, artysta 3D może tylko modelować, inni będą pracować nad teksturowaniem i animacją. Jedność opiera się na koncepcji zorientowanej na komponenty. W rzeczywistości każda gra składa się z masy obiektów, rozcieńczonych dodatkowymi komponentami. Np. Podczas tworzenia platformówki tworzymy GameObject, dodatkowo dołączamy do niego komponent graficzny, który odpowiada za wyświetlenie postaci oraz komponent sterujący, który zapewnia sterowanie postacią za pomocą myszki, klawiatury, joysticka lub ekran dotykowy. Silnik nie narzuca ograniczeń co do ilości takich modułów. Możemy dodać tyle komponentów do GameObject, ile potrzeba. Wszystkie prace nad silnikiem polegają na samym stworzeniu GameObject i zastosowaniu do nich odpowiednich komponentów. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries 2021/LIC/WIZ/76
dc.subject Teksturowanie pl_PL
dc.subject Shader pl_PL
dc.subject Rigging pl_PL
dc.subject Rzeźbienie pl_PL
dc.subject Animacja pl_PL
dc.subject Silnik pl_PL
dc.title Tworzenie gry na silniku Unity pl_PL
dc.title.alternative RAID pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto