Streszczenie:
W niniejszej pracy podejmowana jest tematyka wsparcia szeroko pojętej sztuki
oraz kultury jako systemu zrównoważonego rozwoju i funkcjonowania firm. Narzędzie
jakim jest społeczna odpowiedzialność biznesu jest kluczowym w dzisiejszych czasach, lecz
często niewidocznym i niedocenianym wpływem na wartości artystyczne produktów, ich
format prezentacji, ale też działań społeczno-kulturalnych oraz środowisk artystycznych.
Tekst ten ma za zadanie rozwinąć wątki dotyczące danego zagadnienia, jego etymologię
oraz rolę w działaniu na kreację, opierając się na artykułach naukowych jak i osobistych
przemyśleniach uzyskanych w dotychczasowej pracy zawodowej.
Praca ma charakter poznawczy i jej głównym celem jest rozwój
samoświadomości działań podejmowanych w biznesie ukierunkowanych na kulturę.
Dodatkowo celem uzupełniającym jest wskazanie trendów jakie aktualnie panują i ich
popularyzacje, zwłaszcza z uwzględnieniem wpływu jakie ma ogólnoświatowa epidemia.
Przy pomocy narzędzi do realizacji głównego celu zastosowana została analiza na
wybranych przykładach wpływu społecznej odpowiedzialności biznesu na tworzenie
projektów opakowań, banerów czy etykiet oraz przygotowywanie kolekcji mody, tworząc
wewnętrzną kategorię jaką jest kulturalna odpowiedzialność biznesu. Społeczna
odpowiedzialność biznesu została także zestawiona ze społeczną nieodpowiedzialnością
biznesu, w celu lepszego poznania oddziaływań i rozróżnieniem granic pomiędzy nimi.
Pozwoliło to na analizę narzędzi używanych zarówno w przeszłości, jak i współcześnie,
opisane zostały także nowoczesne materiały produkcyjne, powstałe w duchu
zrównoważonego rozwoju, w celu zastąpienia aktualnie stosowanych w przemyśle
kosmetycznym, odzieżowym, spożywczym czy meblarskim nieekonomicznych tworzyw.
Wynikiem czego, w poniższej pracy, jest omówienie wraz z przedstawieniem aspektów
działań jakie biznes ma na kulturę i sztukę wraz z jego tendencją do zwiększania swojej
obecności w kreacji oraz rosnącej potrzebie inkluizji w planowaniu akcji strategicznych
firm.