Repozytorium PJATK

Granice pomiędzy sztuką a konsumeryzmem w XX wieku

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Zalewska, Agnieszka
dc.date.accessioned 2022-09-27T13:12:41Z
dc.date.available 2022-09-27T13:12:41Z
dc.date.issued 2022-09-27
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1487
dc.description.abstract Praca licencjacka „Granice pomiędzy sztuką a konsumeryzmem w XX wieku” opowiada o zmianach w sztuce XX wieku, spowodowanych poprzez rozwój technologiczny i industrializację, i ukazuje zależności między konsumpcjonizmem a sztuką. Pokazuje, w jaki sposób te zmiany miały wpływ na sztukę piękną i redefinicję jej dotychczasowego statusu. Ukazuje podejście filozofów sztuki i krytyków kultury masowej do tematu sztuki naznaczonej „piętnem industrializacji”, a także wyjaśnia postulaty głównych przedstawicieli szkoły frankfurckiej, jak i podejście do tematu jej nietypowego przedstawiciela, Waltera Benjamina ukazane w jego eseju „Dzieło sztuki w dobie technicznej reprodukcji”. Wystawia na próbę podejście krytyczne teoretyków kultury, twierdzące, że sztuka naznaczona konsumpcjonizmem nie jest prawdziwą sztuką poprzez wskazanie przykładów ze świata sztuki, gdzie konsumeryzm i reklama odgrywały szczególną rolę. Omawia zarówno ugrupowania awangardowe pierwszej połowy XX wieku, jak i przedstawia nowe kierunki, które powstały w wyniku inspiracji tematyką reklamy, konsumpcjonizmu i zmian spowodowanych rozwojem techniki w jego drugiej połowie. Nakreśla również różnice pomiędzy modernizmem a postmodernizmem oraz pokazuje jak w nowoczesnym społeczeństwie zmieniło się postrzeganie czasu, i przestrzeni. Niniejsza praca licencjacka ma na celu ukazanie zacieranie się granic pomiędzy sztuką piękną a konsumpcjonizmem. Koncentruje się na zmianach w sztuce XX wieku, wtedy bowiem zmiany wynikłe w wyniku postępu technologicznego a co za tym idzie konsumeryzmu, zaczęły być na tyle istotne, że zaczęły wpływać na to, jak sztuka zaczęła być tworzona i ukształtowały świat, który dzisiaj znamy. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries 2021/LIC/WIZ/34
dc.subject industrializacja pl_PL
dc.subject sztuka piękna pl_PL
dc.subject konsumpcjonizm pl_PL
dc.subject konsumeryzm pl_PL
dc.subject reklama pl_PL
dc.subject sztuka XX wieku pl_PL
dc.subject modernizm pl_PL
dc.subject kultura popularna pl_PL
dc.subject kultura masowa pl_PL
dc.subject szkoła frankfurcka pl_PL
dc.subject sztuka awangardowa pl_PL
dc.subject Walter Benjamin pl_PL
dc.title Granice pomiędzy sztuką a konsumeryzmem w XX wieku pl_PL
dc.title.alternative Potrzeby pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto