Repozytorium PJATK

Deformacje postaci ludzkiej w sztuce

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Doroszuk, Aleksandra
dc.date.accessioned 2022-09-27T12:51:44Z
dc.date.available 2022-09-27T12:51:44Z
dc.date.issued 2022-09-27
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1483
dc.description.abstract „Deformacje obrazu człowieka w sztuce nowoczesnej” to praca zgłębiająca rolę i znaczenie zniekształcania wizerunku ludzkiego w sztuce. Dokonuję w niej analizy i rozważań dotyczących zdeformowanych postaci ludzkich ukazanych w sztuce na przełomie XX i XXI wieku. W oparciu o wybrane dzieła Francisa Bacona - “Portret papieża Innocentego X” oraz “Trzy studia postaci na podstawie tematu ukrzyżowania” poszukuję istoty deformacji nie tylko w twórczości artysty, ale i w szeroko ujętym kontekście malarstwa powojennego. Analizując dorobek fotograficzny Zdzisława Beksińskiego, zagłębiam się w temat nieoczywistych deformacji wyreżyserowanych przez artystę na portretach jego autorstwa. Z kolei odnosząc się do hiperrealistycznych rzeźb Rona Muecka, poszukuję deformacji w tym, co realistyczne, rozważam znaczenie zniekształceń, które powstają dopiero w głowie odbiorcy. W mojej pracy staram się odnaleźć odpowiedzi na pytania, jak zdeformowany obraz postaci człowieka wpływa na nasze utożsamianie się z postacią, do jakiego stopnia dostrzegamy w niej człowieczeństwo oraz gdzie leży „rdzeń ludzki”, który nigdy nie podlega deformacji. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries 2021/LIC/WIZ/30
dc.subject malarstwo pl_PL
dc.title Deformacje postaci ludzkiej w sztuce pl_PL
dc.title.alternative Merle – gra komputerowa pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto