Repozytorium PJATK

Tworzenie i przedstawienie spójnej wizji artystycznej w książkach, filmach i grach komputerowych. Wady i zalety medium.

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Wygonowski, Eryk
dc.date.accessioned 2022-09-26T08:02:54Z
dc.date.available 2022-09-26T08:02:54Z
dc.date.issued 2022-09-26
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1466
dc.description.abstract Mamy dzisiaj dostęp do ogromnej ilości źródeł kultury. Każde z nich znacznie się od siebie różni, a nowe technologie dają odbiorcom coraz większe możliwości interakcji ze światem przedstawionym. Interesuje mnie sposób w jaki dane dzieło jest w stanie odnieść tak ogromny sukces kasowy, czy też mocno zaistnieć w kulturze. Książka to najstarsze z wymienionych mediów, a mimo to cieszy się popularnością. To format ponadczasowy. Używając jedynie słów autorzy powieści tworzą światy, które oczarowują nas swoją tajemniczością i skalą. Jeden utwór literacki może stanowić nieskończone źródło inspiracji dla artystów wielu pokoleń. Film jest dobrze znany każdemu. Dziś jako dojrzałe medium stanowi w świecie sztuki formę wyrazu artystycznego autora. Połączenie obrazu i dźwięku zapewnia odbiorcom niezapomniane wrażenia, a aktorzy pomagają nam zbliżyć się lub nawet utożsamiać z bohaterami filmu. Gra komputerowa łączy w sobie cechy każdego medium w swoim świecie interaktywnym. Wraz z nieustannie rozwijającą się technologią gra pozwala nam zanurzyć się w cyfrowym świecie przedstawionym i wpływać na niego. W mojej pracy opisuję i zestawiam ze sobą wymienione w tytule media w celu porównawczym. Zwracam uwagę na cechy, które według mnie w sposób szczególny wpływają na nasz odbiór dzieła. Wreszcie usiłuję odpowiedzieć na pytanie: “czy któreś z wymienionych mediów jest z nich wszystkich najlepsze?” pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries 2021/LIC/WIZ/13
dc.subject książka pl_PL
dc.subject film pl_PL
dc.subject gra komputerowa pl_PL
dc.subject wizja artystyczna pl_PL
dc.subject świat przedstawiony pl_PL
dc.subject medium pl_PL
dc.title Tworzenie i przedstawienie spójnej wizji artystycznej w książkach, filmach i grach komputerowych. Wady i zalety medium. pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto