Repozytorium PJATK

Moralność w lovecraftiańskiej powieści grozy na podstawie gry wideo Bloodborne

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Puchalski, Piotr
dc.date.accessioned 2021-09-23T08:07:46Z
dc.date.available 2021-09-23T08:07:46Z
dc.date.issued 2021-09-23
dc.identifier.issn 2018/LIC/KJ/8
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1405
dc.description.abstract Praca ta koncentruje się na moralności głównego bohatera w powieściach grozy inspirowanych twórczoścą H. P. Lovecrafta. Wywód jest przeprowadzony na przykładzie bohatera gry wideo Bloodborne (2015). W pierwszej części pracy dokonana jest analiza prologu gry, tłumacząca podstawowe zagadnienia w niej występujące oraz przybliżająca realia świata przedstawionego. Następne trzy rozdziały kolejno wykazują, że: I: główny bohater posiada moralność oraz że nie jest ona oparta na podziale „dobro-zło”; II: mimo elementów fikcji i nierealności miejsc akcji jest on w stanie zachować swój system wartości; III: w starciu z Przedwiecznymi z twórczości Lovecrafta bohater wciąż może kierować się moralnością, nie popadając przy tym w szaleństwo. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4639
dc.subject moralność pl_PL
dc.subject Lovecraft pl_PL
dc.subject gra wideo pl_PL
dc.title Moralność w lovecraftiańskiej powieści grozy na podstawie gry wideo Bloodborne pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto