Streszczenie:
Pozornie nieistotnym i niedocenianym przez wielu, a jednak istotnym czynnikiem wyborem jest
kolor. Nie zastanawiamy się w jaki sposób powstaje, jaki ma wpływ na nas i jakie pełni funkcje.
Historia badań nad kolorem jest długa, bo przez wiele lat nie było sposobów i narzędzi, by go
badać. Możliwości pojawiły mi się w momencie rewolucji przemysłowej, i wtedy badanie koloru
stało się realne dzięki innym odkryciom. Kolor ma wiele cech, ale też parametrów, które mogą być
badane przez dziedziny takie jak fizyka, chemia, fizjologia czy sztuka. Badali go Issac Newton czy
Goethe, którzy jako pierwsi podjęli się wyzwania, którym jest badanie koloru. Potem podjęli się
tego tematu między innymi Maxwell czy Tomasz Young. Znaczącym momentem były odkrycia
francuskiego chemika Michel Eugène Chevreula, który odkrył, zbadał, a potem sformułował prawa
kontrastu. Okazuje się, że percepcja koloru różni się od tego w jakim kontekście występuję.
Również odczucia związane z kolorem są przeróżne w kontekście psychologii, gdzie każdy kolor
wywołuję w nas inne odczucia, jak również może być kojarzony z konkretną marką, która
komunikuję się wizualnie konkretnym kolorem lub ich zestawem.