Repozytorium PJATK

Wpływ sztuk wizualnych na animację.

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kalinowski, Dominik
dc.date.accessioned 2021-09-21T09:54:30Z
dc.date.available 2021-09-21T09:54:30Z
dc.date.issued 2021-09-21
dc.identifier.issn 2019/LIC/WIZ/10
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1323
dc.description.abstract Praca składa się z pięciu części rozwijających myśl zawartą w tytule, w oparciu o wybrane dzieła i załączone ilustracje, wskazujące ich istotne oddziaływanie konceptualne i estetyczne na sztukę współczesnej animacji. Część I łączy wynalezienia koła z powstaniem kinematografii, aż do stworzenia wirtualnego aktora w filmie „Simone”. Część II przedstawia wynalazki XIX wieku: kalejdoskop, zoetrop, iluzjon czy panoramy jako zjawiska pre-animacyjne. Część III, opisuje sposoby zwodzenia ludzkiego oka i oddziaływania na emocje za pomocą sztuk wizualnych imitujących nieistniejącą rzeczywistość. Część IV wskazuje powiązania pomiędzy średniowiecznym sposobem ukazywania bohaterów, a współczesnymi bohaterami filmów animowanych. Część V przedstawia rozwój sekwencyjnych historii rysunkowych i udoskonalanie za pomocą technik animacyjnych w kinematografii najnowszej generacji. W konkluzji stwierdzić można, że geneza współczesnej animacji ma swe źródło w historii tak starej, jak ludzkość. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 5080
dc.subject animacja pl_PL
dc.subject sztuki wizualne pl_PL
dc.subject iluzjonizm pl_PL
dc.subject komiks pl_PL
dc.subject film rysunkowy pl_PL
dc.title Wpływ sztuk wizualnych na animację. pl_PL
dc.title.alternative Film animowany oraz strona internetowa inspirowana motywami książki Szczepana Twardocha "Król". pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto