Repozytorium PJATK

„Wizerunek istot pozaziemskich w kinematografii oraz grach komputerowych”

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Świątczak, Barbara
dc.date.accessioned 2021-09-21T09:37:26Z
dc.date.available 2021-09-21T09:37:26Z
dc.date.issued 2021-09-21
dc.identifier.issn 2019/LIC/WIZ/8
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1321
dc.description.abstract Ninejsza praca ukazuje różne sposoby projektowania i przedstawiania w mediach motywu istot pozaziemskich. Opisuje pierwsze próby zilustrowania tych istot i powody, dla których już setki lat temu w sztuce pojawiają się niewyjaśnione elementy, przywodzące na myśl obcych. Korzystając ze współczesnych nam przykładów filmów i gier, takich jak „Obcy- ósmy pasażer Nostromo” czy seria gier „Mass Effect”, przedstawia i wyjaśnia w jaki sposób zostały zaprojektowane obecne w nich istoty pozaziemskie, a także jak ich design oraz poszczególne jego elementy wpływają na to, w jaki sposób są odbierane. Opisuje również motywy, jakie najczęściej towarzyszą obcym w filmach i grach, w których się pojawiają, a także przytacza przykłady, które te motywy odwracają, np. filmy „E.T.” lub „Nowy początek”. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4993
dc.subject Istoty pozaziemskie pl_PL
dc.subject przemysł filmowy pl_PL
dc.subject gry komputerowe pl_PL
dc.title „Wizerunek istot pozaziemskich w kinematografii oraz grach komputerowych” pl_PL
dc.title.alternative Oprawa graficzna gry typu point and click „Missing” pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto