Repozytorium PJATK

Narracja przez otoczenie w grach video

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Pacek, Malwina
dc.date.accessioned 2021-09-21T09:23:00Z
dc.date.available 2021-09-21T09:23:00Z
dc.date.issued 2021-09-21
dc.identifier.issn 2019/LIC/WIZ/5
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1318
dc.description.abstract W swojej pracy opisuję, jakimi narzędziami narracji posługują się gry wideo. Analizuję znaczenie fabuły oraz gameplay’u oraz zastanawiam się jakie są przewagi narracji growej nad filmową i literacką. Rozpoznaję typy narracji w grach m.in. domniemana i jawna oraz jej elementy m.in.: ekspozycję, cutscenki, quick time eventy i audiologii. Rozróżniam funkcję otoczenia w grach wideo. Od prowadzenia gracza po poziomie gry, komunikowania afordancji, po budowanie tożsamości i na końcu przejecie funkcji tradycyjnej narracji w formie environmetal storytellingu. Rozkładam na czynniki pierwsze, co narracja przez otoczenie może komunikować np. historię miejsca oraz jej mieszkańców, przewidywanie przyszłości. Powołując się na wykłady twórców gier wideo, zastanawiam się w jaki sposób environmetal storytelling działa nie tylko w sakli makro, dzięki kolorom i kształtom ale również mikro, na przykładzie tekstur. Na koniec opisuje pozostałe techniki narracji zintegrowane z otoczeniem, zdecydowanie rzadziej stosowane. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4989
dc.subject #narracja pl_PL
dc.subject #environmental storytelling pl_PL
dc.subject #grywideo pl_PL
dc.title Narracja przez otoczenie w grach video pl_PL
dc.title.alternative Bóstwa japońskie i słowiańskie – projekt gry video pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto