dc.description.abstract |
W swojej pracy opisuję, jakimi narzędziami narracji posługują się gry wideo. Analizuję znaczenie fabuły oraz gameplay’u oraz zastanawiam się jakie są przewagi narracji growej nad filmową i literacką. Rozpoznaję typy narracji w grach m.in. domniemana i jawna oraz jej elementy m.in.: ekspozycję, cutscenki, quick time eventy i audiologii. Rozróżniam funkcję otoczenia w grach wideo. Od prowadzenia gracza po poziomie gry, komunikowania afordancji, po budowanie tożsamości i na końcu przejecie funkcji tradycyjnej narracji w formie environmetal storytellingu. Rozkładam na czynniki pierwsze, co narracja przez otoczenie może komunikować np. historię miejsca oraz jej mieszkańców, przewidywanie przyszłości. Powołując się na wykłady twórców gier wideo, zastanawiam się w jaki sposób environmetal storytelling działa nie tylko w sakli makro, dzięki kolorom i kształtom ale również mikro, na przykładzie tekstur. Na koniec opisuje pozostałe techniki narracji zintegrowane z otoczeniem, zdecydowanie rzadziej stosowane. |
pl_PL |