Streszczenie:
Celem niniejszej pracy jest próba przeprowadzenia analizy sposobów zastosowania
koloru w animacji, przede wszystkim z kręgu kultury europejskiej i amerykańskiej, z
naciskiem na kolor używany w kreowaniu postaci. Praca została podzielona na podrozdziały
poświęcone wybranym kolorom - zieleni, czerwieni i fioletowi, oraz zestawieniom
kolorystycznym - czerni i bieli oraz błękitowi z różem. W oparciu o źródła traktujące o
kulturowym, historycznym i psychologicznym/emocjonalnym znaczeniu kolorów, konkretne
przykłady interpretowane są w odniesieniu do wyżej wymienionych czynników, wpływów
produkcji filmowej czy indywidualnych decyzji podejmowanych wewnątrz studia. Zostają
poruszone kwestie takie jak wizualne aspekty prezentowanej w filmach narracji, intencje
twórców oraz sposoby budowania znaczeń i intuicyjny sposób odbierania kolorów przez
widzów, zarówno w sposób emocjonalny jak i intelektualny.