Streszczenie:
Tematem mojej pracy jest projekt lokalu o charakterze kawiarni, specjalizującego się
w podawaniu wysokogatunkowych, luksusowych kaw certyfikowanych jako Specialty
Caffee.
W obecnych czasach większość producentów, (dotyczy to prawie każdej branży,
a szczególnie spożywczej), działających na masową skalę produkcji, zazwyczaj obniża
jakość swoich produktów lub używa różnych trików marketingowych. Dzieję się tak
również w przypadku kawy. Co wiąże się z brakiem dostawców produktów o wysokiej
jakości.
Kolejnym ważnym aspektem, który chciałbym poruszyć jest mnogość sieciowych lokali
działających na terenie całego kraju, które wszyscy znamy i potrafilibyśmy policzyć na
palcach jednej dłoni. Monopolizują one kawowy rynek. Obniża to rangę kawy, która
kiedyś była produktem luksusowym do rangi popularnego, bardzo przyziemnego napoju.
„Teraz już nie umieją gotować dobrej kawy. Nie wiedzą już teraz wielu sekretów do tego
potrzebnych. Bo to trzeba koniecznie jeleniego rogu do klarowania kawy; do śmietanki
nie zaszkodzi trochę migdałów dla zapachu i pozłoty kożuszka. Cykorii broń Boże, więcej
jak czwarta część”
Celem mojego projektu jest wykreowanie lokalu, który odbiegałby od powszechnie,
znanych nam miejsc, jakości serwowanej kawy oraz ujednoliconym stylistycznie
wnętrzem.
W swoim projekcie chciałem stworzyć wielofunkcyjny lokal, który oferowałby
możliwość spożywania bardzo wysokiej jakości, naturalnej kawy, a także usługę
sprzedaży jej w postaci świeżych wypalonych ziaren. Stylistyką wnętrz nawiązałem do
początków przybycia tego napoju do Europy, kiedy to spożywanie kawy wiązało się tylko
z wyjątkowymi okazjami, gdyż uchodziła ona za rarytas dla arystokracji. Połączenie
złota, bieli i czerni kojarzy się z luksusem, tak jak niegdyś czarny napój. Wykorzystanie
naturalnego materiału jakim jest użylony kamień podkreśla ekskluzywność kawiarni by
jak najlepiej odzwierciedlała charakter XVIII wiecznych pijalni.