dc.description.abstract |
Praca przedstawia ewolucję jaką przechodzą obrazy planet i statków kosmicznych, w zależności od czasu w którym powstawały. Przedstawia związki między stanem wiedzy technicznej, modą, prądami artystycznymi, i ostatecznym efektem jaki wywierają na przestrzeń kreowaną. W tym celu opisane są filmy „Star Wars” części IV,V i VI, oraz seriale „Star Trek: The Origins”, „Stargate: Atlantis”, „Battle Star Galactica”. Rozpatrzone zostaje, także stanowisko gier za pośrednictwem tytułu „Horizon Zero Down”. Rozważany jest wpływ funkcjonalizmu przestrzeni w budowaniu scenografii na przykładzie „The Fifth Element”. W celu omówienia wpływu koloru, światła, kształtu, oraz dźwięku przedstawione zostaną filmy „The Wizard of Oz”, „Peter Pan”, „Up”, wraz z grą “Hellblade: Senua’s Sacrifice”. Tekst zbliży nas do różnorodnych kreacji światów animowanych poprzez „Hauru no ugoku shiro”, „Loving Vincent”, „Avatar”, „Mononoke”. Przybliża czynnik deformacji przestrzeni za pomocą „Inception”, “Interstelar”, “Antichamber”, oraz “Echo Chrome”. Przybliża przemiany gier od 2D, przez 4D , aż po wirtualną rzeczywistość, będących napędem dla branży. Wspomina o sztuczkach pozwalających poprowadzić gracza w cyfrowym świecie. Istotnymi tytułami będą tu „Pong”, “The Last Night”, “Rayman Origins”, “Witcher 3: Wild Hunt”, “Miegakure”, „Earthlight: Spacewalk”, “Shadow of the Tomb Raider”, “Rise of the Tomb Raider”,a także “Uncharted 2: Among Thieves”. |
pl_PL |