dc.description.abstract |
Przedstawiona praca traktuje o kiczu w sztuce współczesnej. Na podstawie
dostępnej literatury została przedstawiona problematyka kiczu w kontekście
poszukiwań odpowiedzi na pytanie czym jest kicz we współczesnej twórczości.
W pracy przedstawiono poglądy Abrahama Molesa, Andrzeja Banacha, Hermana
Brocha oraz współczesnych badaczy jak Maria Poprzęcka czy Gabriela Żuchowska
oraz wiele innych prac z zakresu estetyki i historii sztuki.
Ukazano złożoność zagadnienia zarówno od strony definicji kiczu w odniesieniu do
sztuki współczesnej, jak i jego postrzegania przez odbiorców.
Praca ukazuje próby zdefiniowania kiczu jak i określenia jego miejsca we
współczesnej sztuce. Poglądy autorów cytowane w pracy zostały odniesione do
prac współczesnych artystów jak Jeff Koons, Roy Lichtenstein, David LaChapelle,
Carla Busultil oraz wielu innych.
Jednym z elementów pracy jest rozważanie socjologicznego uwarunkowania
odbioru współczesnej sztuki. Wpływ kiczu na kształtowanie się odbiorcy sztuki.
Jego społeczne uwarunkowanie.
Wnioskiem końcowym pracy jest pogląd, że kicz nie istnieje jako osobna forma
wyrazu artystycznego. Kicz jest częścią sztuki współczesnej. |
pl_PL |