Tematem mojej pracy jest motyw podróżowania w czasie w filmach. We wstępie wyjaśniam różnego rodzaju definicje fizyczne i krótko opisuje teorię względności Einsteina i ogólne działanie fizyki współczesnej. Następnie skupiam ...
Osoby grające w gry komputerowe często wprowadzają do gier różne tożsamości, do dziś relacja między płcią gracza a postaci jest niejasna. Ciekawi mnie jednak pytanie dlaczego ‘’zmiana płci’’ w grach jest tak popularna. ...
Poniższa praca analizuje motyw światów alternatywnych w kulturze. Nieznane,
odmienne, inne – jest to perspektywa, która od zawsze pociągała i inspirowała umysły
ludzi na przestrzeni wieków. Na przykładach prac artystów ...
W swojej pracy poruszyłam temat odwiecznej zagadki, co tak naprawdę stało za ogromnym sukcesem Walta Disneya. Czy była to jego ciekawa osobowość czy aż wręcz niemożliwy talent. Na samym początku po krótce opisałam jego ...
Głównym celem pracy magisterskej było przybliżenie badań w zakresie użycia koloru w reklamie, w tym jego fizjologicznego, psychologicznego i narodowo-kulturowego aspektu z uwzględnieniem różnic wynikających z gender. Na ...
Praca opowiada o tym jak możemy ujrzeć, deskorolkę w filmie dokumentalnym. Czym jest skateboarding? Jak wiele może znaczyć w życiu? W tekście znajdziemy również opis trzech filmów i dowiemy się jak wygląda stereotyp ...
Jedzenie ma ogromne znaczenie społeczne i jako temat o bogatej symbolice spełnia wiele funkcji w sztuce. W mojej pracy skupiam się na funkcji symbolicznej w aspekcie religijnym i filozoficznym, funkcji komentatorskiej i ...
Animacje edukacyjne, inaczej explainerowe, powstawały w rozmaitych formach już od XV wieku, kiedy to używano pierwszych analogowych zabawek do rzutowania obrazu na wybraną płaszczyznę. W kolejnych latach zastosowanie ...
Tematem niniejszej pracy jest wpływ rozwoju technologii cyfrowych na sztukę współczesną na wybranych przykładach. W rozdziale pierwszym przybliżono pojęcie digital artu. Została w nim omówiona historia owego nurtu oraz ...