Streszczenie:
W ostatnich latach coraz istotniejszym składnikiem jakości produktu informatycznego jest jego jakość użytkowa oraz łatwość obsługi,
uzyskiwana przez właściwe zaprojektowanie interfejsu użytkownika.
Coraz częściej też zauważa się, że satysfakcja użytkownika jest kształtowana w znacznej części przez czynniki emocjonalne – stąd nieustanne
poszukiwanie podejść projektowych mających na celu uchwycenie czynników emocjonalnych w projekcie produktu interaktywnego.
Rezultatami tych poszukiwań są m.in. podejście Kansei Engineering, a także będące wynikiem późniejszych prac podejścia affective design,
emotional design czy user experience (UX).
Niniejsza publikacja stanowi już trzecie z kolei wydawnictwo „Interfejs użytkownika – Kansei w praktyce”(po wydaniach z 2006 i 2007r.), które
podejmuje próbę popularyzacji podejścia Kansei, jak i przedstawienia wybranych prac badawczych i aplikacyjnych związanych z
projektowaniem interfejsu użytkownika i interakcji człowiek‐komputer (HCI) w szerszym, pozatechnicznym kontekście.