dc.description.abstract |
Tematem niniejszej pracy jest przedstawienie efektów specjalnych używanych w filmach oraz przedstawienie konkretnych technik wykorzystywanych do ukazania realistycznych wizji katastrof lotniczych. Praca opiera się na przedstawieniu charakterystyki efektów specjalnych. Zawiera najważniejsze przykłady efektów specjalnych, jakie powstały od początków istnienia kinematografii aż po dzisiejsze rozwiązania. Autor stara się udowodnić, że ewolucja technik filmowych na przestrzeni lat pozwoliła osiągnąć wystarczająco wysoki poziom, aby przedstawić widzom możliwie jak najbardziej realny obraz katastrof lotniczych i zapewnić najgłębsze emocje. Po przeanalizowaniu historii efektów specjalnych autor przedstawia filmy z elementami katastrof lotniczych. Na ich podstawie bada techniki wykorzystywane w dzisiejszej kinematografii. Techniki zastosowane w nowych filmach przewyższają poziomem zaawansowania starsze produkcje. Celem pracy jest udowodnienie, że postęp kinematografii, a zwłaszcza efektów specjalnych stosowanych w nowych produkcjach jest w stanie oszukać oko widza na tyle skutecznie, że ten nie jest w stanie odróżnić projekcji od rzeczywistego świata. W pracy autor przedstawia początki prac tworzenia iluzji w filmie, a następnie stara się zaprezentować techniki, które łącząc wiele dziedzin efektów specjalnych tworząc razem spójny obraz rzeczywistości. W celu zbadania metod wykorzystywanych w tworzeniu efektów specjalnych posłużono się literaturą tematyczną oraz filmami nagranymi podczas kręcenia scen przez ekipę filmową. Wykorzystano również wywiady z aktorami oraz specjalistami z dziedziny efektów specjalnych. |
pl_PL |