Streszczenie:
Celem niniejszej pracy jest próba analizy historii świata przedstawionego w grach video. Studium skupia się przede wszystkim na prześledzeniu najważniejszych technologicznych osiągnięć w tej dziedzinie oraz odnalezieniu związków między technologią a designem.
Analiza zaczyna się od pierwszych przykładów gier komputerowych, posuwając się do przodu aż do czasów współczesnych, wypunktowując oraz analizując najważniejsze osiągnięcia tego medium. Poniższa praca tłumaczy, w jaki sposób mogą różnić się od siebie światy wykreowane w grach video i jak to wpływa na odbiór przez użytkowników oraz stopień zanurzenia w środowisko gry.
Częścią praktyczną dyplomu jest projekt świata stworzonego przy użyciu najnowszej technologi — wirtualnej rzeczywistości. Trójwymiarowy świat został stworzony przy pomocy silnika przeznaczonym do budowy gier, przedstawiając najnowsze możliwości projektowania lokacji. “The Bizarre Island” została zainspirowana sztuką surrealistów oraz cudami natury.