Repozytorium PJATK

Polskie Studia Animacji w PRL-u

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Jankowski, Maciej
dc.date.accessioned 2021-09-02T12:11:13Z
dc.date.available 2021-09-02T12:11:13Z
dc.date.issued 2021-09-02
dc.identifier.issn 2019/LIC/ANI/1
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1180
dc.description.abstract Tytuł mojej pracy licencjackiej dotyczy Polskich Studiów Animacji w PRL-u. w skład mojej pracy wchodzą informacje na temat polskich studiów animacji w latach 1952-1989, artystów tworzących w tym okresie oraz dzieł w nich zrealizowanych. Skupiłem się na twórcach tylko i wyłącznie tworzących w polskich studiach w Łodzi, Bielsku-Białej, Warszawie, Krakowie i Poznaniu. w pracy umyślnie pominąłem artystów mających wpływ na polską sztukę animacji tego okresu, prowadzących swe działania artystyczne poza granicami Polski. Celem mojej pracy jest w sposób jak najbardziej czytelny, przejrzysty ipozwalający osobom zainteresowanym tą tematyką odszukać potrzebne informacje. Zakres mojej pracy dotyczy opisów i analizy dzieł, a także ukazaniu wpływu, jaki miała cenzura PRL-u na animacje w tym okresie. W mojej pracy chciałem ukazać ograniczenia jakie towarzyszyły podczas tworzenia animacji filmowych w tym czasie oraz środki, jakimi ówcześni polscy artyści próbowali ją obejść, nie tracąc wartości dzieła, posługując się alegorią. Przedmiotem mojej pracy stały się filmy animowane tego okresu. w tym celu poszukiwałem informacji do mojej pracy w materiałach źródłowych oraz samodzielnie analizowałem filmy animowane. Podczas pisania napotkałem na trudności w dostępie do niektórych filmów animowanych. Niektóre z nich nie dotrwały do naszych czasów, inne są dostępne za odpłatnością w internecie. w takich sytuacjach byłem zmuszony opierać się jedynie materiałach źródłowymi. Podczas pisania pracy licencjackiej udało mi się poznać w jaki sposób w czasach PRL-u ówcześni twórcy realizowali animacje i cel jaki im przyświecał. Zrozumiałem również dlaczego ówcześni twórcy w filmach przeznaczonych dla dzieci stosowali przenośnie, których odbiorcami mieli być dorośli. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4982
dc.subject studia animacji pl_PL
dc.subject polska animacja pl_PL
dc.subject PRL pl_PL
dc.subject cenzura pl_PL
dc.subject alegoria pl_PL
dc.title Polskie Studia Animacji w PRL-u pl_PL
dc.title.alternative Było sobie życie pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto