dc.description.abstract |
Celem poniższej pracy licencjackiej jest rozpoznanie różnic w tworzeniu reklam
powstających w różnych kręgach kulturowych. Treść pracy traktuje o przykładach plakatów, stron
internetowych oraz materiałów filmowych stworzonych na potrzeby promocji zamków. W pracy
wybrano w tym celu po jednym zamku z dwóch bardzo różnych kultur, które posłużyły jako
przykład. Pierwszy z nich pochodzi oczywiście z Polski, drugi zaś jest zamkiem japońskim. Są to
odpowiednio zamek w Malborku oraz w Himeji.
Oba zamki już cieszą się relatywną popularnością w swoich krajach, ale są nieustannie
promowane. Dokładna analiza struktury i treści ogólnie dostępnych materiałów pozwoliła na
przyjrzenie się sposobowi ich tworzenia i towarzyszącym temu celom. Bliższe spojrzenie
umożliwia identyfikację różnic, które obecne są w każdym z tych materiałów. Spowodowane są one
po części odmiennymi celami twórców każdego z nich, ale też ich tłem kulturowym. |
pl_PL |