dc.description.abstract |
Przedmiotem pracy dyplomowej jest projekt wnętrza lobby hotelowego w hotelu
zlokalizowanym w Centrum Warszawy.
Z założenia lobby jest miejscem reprezentacyjnym hotelu, dlatego warto poświęcić mu
szczególną uwagę. We współczesnym hotelarstwie odrzuca się wizję lobby hotelowego,
jako przedsionka połączonego z recepcją. Tradycyjny hol w hotelu miał za zadanie pełnić
funkcję komunikacyjną oraz chwilowego odpoczynku. Aktualnie hotele starają się jak
najbardziej rozbudować swoją ofertę spędzania wolnego czasu w lobby hotelowym.
Zaprojektowanie wnętrza lobby hotelowego, chociaż z pozoru proste, tak naprawdę
jest dużym wyzwaniem dla architekta wnętrz. Należy mieć na uwadze to, że jest ono
wizytówką hotelu i na podstawie tego pomieszczenia każdy z gości wyrobi sobie pierwsze
wrażenie i opinię na temat całego hotelu. Dobrze zaprojektowana przestrzeń tego typu
sprawi, że goście poczują się tu komfortowo, odnajdą się w przestrzeni, a to przełoży się
na ich zadowolenie z pobytu. Jednocześnie nie można zapomnieć, że przestrzeń lobby
musi spełniać pierwotną funkcję: komunikacyjną, dlatego należy zapewnić swobodę
przemieszczania się gościom oraz zadbać o to, aby komunikacja ludzi nie przeszkadzała
tym, którzy korzystają z dodatkowych funkcji lobby.
Należy pamiętać o tym, że funkcja recepcji powinna zostać połączona nie tylko z
miejscem wypoczynku ale również zapewnić gościom możliwość miłego spędzenia czasu
w trakcie oczekiwania. Lobby hotelowe powinno spełniać wiele funkcji, np.:
• powinno oferować miejsce do wypicia kawy, zapoznania się z prasą
• zjedzenia posiłku, wypicia drinka
• spotkań towarzyskich i biznesowych
• punkt informacyjny
• umożliwia skorzystanie z internetu, o ile w pokoju nie jest to możliwe |
pl_PL |