Repozytorium PJATK

Strategia reklamowa. Stosowanie technik kreatywnych przy tworzeniu reklamy

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kryzhanivska, Vlada
dc.date.accessioned 2021-08-27T12:40:52Z
dc.date.available 2021-08-27T12:40:52Z
dc.date.issued 2021-08-27
dc.identifier.issn 2020/M/WIZ/15
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1107
dc.description.abstract Praca została poświęcona strategii reklamowej oraz współpracy działów kreatywnych przy tworzeniu reklamy. Strategia reklamowa obejmuje działania, jakie podejmuje się w celu realizacji stojących przed reklamą celów i zadań. Jej podstawową składową jest budowanie przekazu reklamowego, przy tworzeniu którego współpracują działy kreatywne. W kręgu zainteresowań badawczych autorki pracy były: etapy planowania strategii reklamowej, techniki kreatywne w tworzeniu przekazu reklamowego, elementy i forma skutecznego przekazu reklamowego oraz metody, dzięki którym bada się skuteczność reklamy. Wymienione zagadnienia zmuszają do analizy i spojrzenia na temat z perspektywy twórcy przekazów reklamowych. W prace zostały przeanalizowane problemy, z którymi muszą się zmagać działy kreatywne przy kreowaniu efektywnych przekazów reklamowych. Dotyczą one głownie podjęcia dobrej decyzji przy projektowaniu strategii przekazu, unikatowej koncepcji kreatywnej oraz dobrania odpowiednich cech przekazu. Przedmiotem pracy jest przedstawienie strategii reklamowej oraz jej podstawowych składowych. Z kolei głównym celem pracy jest analiza procesu budowy przekazu reklamowego wraz z przedstawieniem korzyści technik kreatywnych przy projektowaniu efektywnego przekazu reklamowego. Dla realizacji celu pracy zostały opracowane następujące pytania badawcze: 1) Jakie są etapy planowania działań reklamowych przy tworzeniu strategii reklamowej? 2) Co to jest brief kreatywny i w jakim celu jest on tworzony? 3) Jakie są skuteczne techniki kreatywne przy tworzeniu przekazu reklamowego? 4) Jakie cechy powinien zawierać skuteczny przekaz reklamowy? 5) W jaki sposób bada się skuteczność reklamy? Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono etapy planowania działań reklamowych (strategii reklamowych). Opisano w nim, w jaki sposób należy przedstawić pozycję marki i analizować rynek. Przedstawiono proces, jaki odnosi się do definiowania celów działań reklamowych. Opisano dokument, jakim jest brief kreatywny, W rozdziale drugim przedstawiono wybrane techniki kreatywne, wykorzystywane przy tworzeniu przekazu reklamowego. Wspomniano o Matrycy Rossitera – Percy’ego, technikach tworzenia świadomości marki, komunikowania wizerunku docelowego marki oraz technikach przyciągania uwagi. Przeanalizowane zostały również inne techniki kreatywne, jak burza mózgów, technika 6 kapeluszy, technika superpozycji, reprezentacje symboliczne, piramida skojarzeń oraz przerzucanie pomysłów. W rozdziale trzecim dokonano analizy elementów, budowy i formy przekazu reklamowego. Wśród elementów zwrócono uwagę na: nagłówek, zasadniczą treść, ilustrację, prezentację znaku marki i firmy, slogan reklamowy oraz wykorzystanie dźwięku i muzyki. Dokonano analizy budowy przekazu reklamowego tj. określenia czterech elementów: treści, struktury, kształtu oraz źródła. Omówiono najbardziej pożądane cechy przy tworzeniu koncepcji przekazu reklamowego. Rozdział czwarty został poświęcony badaniom dotyczącym skuteczności reklamy. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 5765
dc.title Strategia reklamowa. Stosowanie technik kreatywnych przy tworzeniu reklamy pl_PL
dc.title.alternative Plastikowy ocean pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto