Streszczenie:
Praca przedstawia rozwój filozofii stylu międzynarodowego – pozwala zrozumieć skomplikowane procesy społeczne i ekonomiczne XX wieku poprzez usytuowanie nurtów w sztuce na osi czasu. Modernizm jest skomplikowanym podejściem projektowym ze względu na swoją multidyscyplinarną naturę. Połączenie wielu dziedzin sztuki stało się możliwe wyłącznie dzięki racjonalnym założeniom tworzącym czytelny język. Ze względu na homogeniczność reprezentowanego stylu rozprawa w szczególny sposób traktuje twórczość projektantów niemieckich i szwajcarskich. Omówione zostały sylwetki projektantów takich jak Jan Tschichold, László Moholy-Nagy, Josef Müller-Brockmann, Adrian Frutiger, Johannes Itten, Josef Albers, Max Bill, Karl Gerstner, Le Corbusier oraz inni. Tekst w znacznej części skupia się na wizualnej dziedzinie dizajnu – projektowaniu graficznym, jednak mając na celu zaprezentowanie szerszego pola widzenia nadmieniana jest również twórczość z pola projektowania przemysłowego, architektury, filozofii i szeroko pojętej dziedziny sztuki.