dc.contributor.author |
Baran, Aleksandra Urszula |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-27T11:01:05Z |
|
dc.date.available |
2021-08-27T11:01:05Z |
|
dc.date.issued |
2021-08-27 |
|
dc.identifier.issn |
2020/M/WIZ/1 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1093 |
|
dc.description.abstract |
W niniejszej pracy opisano kształtowanie się polskiej szkoły plakatu skupiając się na pierwszym pokoleniu artystów. Uwzględniając przy tym również rozwój afiszu i plakatu pod katem rewolucyjnych odkryć z zakresu technik graficznych. Osiągnięcia polskiej szkoły plakatu przedstawiono na podstawie prac wybranych artystów takich jak: Henryk Tomaszewski, Tadeusz Gronowski, Tadeusz Trepkowski, Jan Lenica , Franciszek Starowieyski oraz Waldemar Świerzy. Omówiono również sukcesy artystyczne przedstawicieli polskiej szkoły plakatu. Przedstawiono główne ośrodki polskiego plakatu. Pokazano etapy powstawania Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie oraz ewolucję identyfikacji wizualnej stworzonej przez Wojciecha Zamecznika. |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
;Nr 5325 |
|
dc.subject |
plakat |
pl_PL |
dc.subject |
afisz |
pl_PL |
dc.subject |
sztuka |
pl_PL |
dc.subject |
artysta |
pl_PL |
dc.subject |
polska szkoła plakatu |
pl_PL |
dc.subject |
Biennale |
pl_PL |
dc.title |
Kształtowanie się polskiej szkoły plakatu |
pl_PL |
dc.title.alternative |
Identyfikacja wizualna marki kosmetycznej Usta & Usta. |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |