dc.contributor.author | Holovchuk, Anastasiia | |
dc.date.accessioned | 2021-08-27T09:12:07Z | |
dc.date.available | 2021-08-27T09:12:07Z | |
dc.date.issued | 2021-08-27 | |
dc.identifier.issn | 2020/LIC/ANI/32 | |
dc.identifier.uri | https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1079 | |
dc.description.abstract | Celem niniejszej pracy dyplomowej jest zbadanie gatunku cyberpunku w kinematografii i jego tranzycji na inne formy sztuki. Ponadto opisany został jego wpływ na środowisko społeczno-kulturowe z uwzględnieniem rozwoju sztucznej inteligencji, globalnych sieci informacyjnych, rzeczywistości wirtualnej i biotechnologii. Wyszczególniony został wydźwięk cyberpunku na kulturę masową jego nawiązania w filmach: „Johnny Mnemonic”, „Matrix”, „Blade Runner”, „Nirvana”, „The Lawnmower Man”. Ta wpływ gatunku na historię filmu. | pl_PL |
dc.language.iso | other | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | ;Nr 5787 | |
dc.subject | cyberpunk | pl_PL |
dc.subject | fantastyka | pl_PL |
dc.subject | antyutopia | pl_PL |
dc.subject | noir | pl_PL |
dc.subject | sztuczna inteligencja | pl_PL |
dc.subject | cyberprzestrzeń | pl_PL |
dc.subject | technologie | pl_PL |
dc.subject | sieci informacyjne | pl_PL |
dc.subject | wirtualna rzeczywistość | pl_PL |
dc.title | „Cyberpunk w filmie” | pl_PL |
dc.title.alternative | „Czarna melancholia” | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |
Plik | Rozmiar | Format | Przeglądanie |
---|---|---|---|
Nie ma plików powiązanych z tą pozycją. |